SUPER OWOC – AWOKADO

Czy jadłeś już dziś swoją porcję awokado? Jeśli nie – lepiej sięgnij po jego żółtawy miąższ. Awokado mimo że tłuste i kaloryczne, jest niezwykle zdrowym owocem. Pomoże Twemu sercu, mózgowi, oczom i Twojej talii. Dietetycy zalecają nawet codzienne spożywanie tego super-jedzenia.

Awokado jest niezwykle pożywne, nie tylko dzięki swojej kalorycznej zawartości, ale też dzięki masie składników odżywczych, jakie zawiera. Owoc ten dostarcza więcej potasu niż banan, co obniża ciśnienie krwi i sprzyja zdrowiu serca. Awokado ma bardzo dużo witaminy K, kwasu foliowego, witamin C i E, i witamin z grupy B – a nienasycone kwasy tłuszczowe, które stanowią ponad 70% zawartości miąższu awokado – sprawiają, że rozpuszczalne w tłuszczach witaminy zarówno z tego owocu, jak i z produktów, które z nim łączysz, wchłaniają się doskonale.

W tłuszczach rozpuszczalne są także karotenoidy zawarte w awokado: między innymi luteina, dbająca o nasz wzrok. Tłuszcz zaś w awokado to jedno-nasycony kwas oleinowy, bardzo zdrowy związek, odpowiedzialny za dobroczynne działanie oliwy z oliwek. Nienasycone kwasy tłuszczowe obniżają poziom złego cholesterolu LDL i trójglicerydów we krwi, podwyższają zaś stężenie dobrego cholesterolu HDL. W ten sposób chronią Cię przed chorobami serca, zawałem i udarem. Kwas oleinowy zapobiega także rakowi piersi u kobiet i prostaty u mężczyzn.

Awokado zawiera duże ilości błonnika, zarówno rozpuszczalnego jak i nierozpuszczalnego. Rozpuszczalny błonnik pęcznieje pod wpływem wody w żołądku, dając długotrwałe uczucie sytości i pomaga kontrolować apetyt, a tym samym wagę. Nierozpuszczalny błonnik reguluje pracę jelita grubego, chroniąc przed rakiem tego narządu i bardziej prozaicznym zaparciem.

Przeprowadzono badania, według których osoby regularnie jedzące awokado ogólnie są zdrowsze, sprawniejsze i szczuplejsze, niż osoby, które nie mają tego owocu w swoim menu. I chociaż były to małe badania, dają do myślenia i zachęcają do włączenia tej rośliny do jadłospisu.

Istnieją różne odmiany awokado, od jasnozielonych po czarne i od okrągłych do tych w kształcie gruszek. Większość odmian awokado uprawiana jest w klimacie tropikalnym. Awokado jest dojrzałe, gdy jest nieco miękkie, skórka ugina się pod wpływem dotyku. Z awokado możesz przyrządzić smaczne guacamole, możesz dodać je do sałatek, smarować nim kanapki zastępując masło, używać jako składnika koktajli i dipów. Jest bardzo smaczne, dobrze przyprawione stanie się Twoim przysmakiem. Nie dość, że będziesz zajadać się tym smakołykiem, na dodatek wpłynie on bardzo korzystnie na Twoje zdrowie. Jedz więc awokado na zdrowie! I smacznego 🙂

SUPER OWOC – AWOKADO
Zagłosuj

Dietetyk, mama, kociara, miłośniczka podróży kulinarnych. Doradztwo w zakresie zdrowego odżywiania, to nie tylko mój zawód, ale także pasja, którą chętnie dzielę się z innymi.

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
avatar
wpDiscuz
[data-image-id='gourmet_bg']
[data-image-id='gourmet_bg']
[data-image-id='gourmet_bg']
[data-image-id='gourmet_bg']
[data-image-id='gourmet_bg']
[data-image-id='gourmet_bg']
[data-image-id='gourmet']
[data-image-id='gourmet']
[data-image-id='gourmet']
[data-image-id='gourmet']
[data-image-id='gourmet']
[data-image-id='gourmet']
[data-image-id='gourmet']
[data-image-id='gourmet']
[data-image-id='gourmet']
[data-image-id='gourmet']
[index]
[index]