Pomarańcze aromat i smak raju

Pomarańcza – aromatyczna, pachnąca, słodka, soczysta, wielu z nas kojarzy się ze świętami Bożego Narodzenia. Albo z poranną szklanką soku. Albo ze smaczną skórką do wypieków. Albo ze zdrową przekąską. Pomarańcze są nie tylko smaczne, ale i bardzo zdrowe. Jedzmy je dla przyjemności, dla dobrego samopoczucia, ochrony przed chorobami i dla linii.

Pomarańcze są znakomitym źródłem witaminy C, bardzo dobrym źródłem błonnika, dobrym źródłem kwasu foliowego, potasu, miedzi, wapnia i witaminy B1. Są świetną przekąską dla cukrzyków – mimo, że słodkie, błonnik sprawia, że indeks glikemiczny pomarańczy jest niski, a owoce te stabilizują poziom cukru we krwi. Błonnik wypełnia żołądek i pomaga schudnąć, pomarańcze powinny zatem jeść osoby dbające o wagę. Dodatkowo, składnik ten usprawnia trawienie i zapobiega zaparciom, a także pomaga obniżyć poziom złego cholesterolu we krwi. Dlatego zdecydowanie lepiej jest jeść pomarańcze w całości niż w formie soku, w którym błonnik nie występuje. W błonkach pomarańczy znajdują się też cenne fitoskładniki, które w soku zostają utracone.

Witamina C to znakomity przeciwutleniacz, który świetnie wpływa na stan naszego układu odpornościowego. Dlatego jedzenie pomarańczy zapobiega infekcjom, a dodatkowo dzięki temu, że witamina C pobudza produkcję kolagenu, jedzenie tych owoców sprzyja zdrowej, młodzieńczej cerze. Fitoskładniki występujące w pomarańczach chronią przed rakiem, obniżają ciśnienie krwi i poziom złego cholesterolu, działają przeciwzapalnie i stanowią przeciwutleniacze. Dodatkowo jedzenie pomarańczy zapobiega tworzeniu się kamieni nerkowych, wrzodów żołądka i chroni przed rakiem żołądka. Owoce te mają korzystny wpływ na nasz wzrok, chronią zdrowie dróg oddechowych i zapobiegają artretyzmowi dzięki swoim przeciwzapalnym składnikom.

Pomarańcze nie występują w naturze, są krzyżówką pomelo i mandarynki. Pojawiły się w Azji tysiące lat temu i od tamtych czasów rozprzestrzeniły się na całym świecie, stając się jednym z najpopularniejszych owoców. Dostępne w sklepach przez cały rok, szczególnie kojarzą nam się z zimą. Nie odmawiajmy sobie pomarańczowego przysmaku. Zastąpmy tymi słodkimi owocami ciasteczka, batoniki i cukiereczki – będziemy nadal jadali słodko i smacznie, ale nasze zdrowie i uroda zdecydowanie się poprawią. Na zdrowie!

Pomarańcze aromat i smak raju
Zagłosuj

Dietetyk, mama, kociara, miłośniczka podróży kulinarnych. Doradztwo w zakresie zdrowego odżywiania, to nie tylko mój zawód, ale także pasja, którą chętnie dzielę się z innymi.

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
avatar
wpDiscuz
[data-image-id='gourmet_bg']
[data-image-id='gourmet_bg']
[data-image-id='gourmet_bg']
[data-image-id='gourmet_bg']
[data-image-id='gourmet_bg']
[data-image-id='gourmet_bg']
[data-image-id='gourmet']
[data-image-id='gourmet']
[data-image-id='gourmet']
[data-image-id='gourmet']
[data-image-id='gourmet']
[data-image-id='gourmet']
[data-image-id='gourmet']
[data-image-id='gourmet']
[data-image-id='gourmet']
[data-image-id='gourmet']
[index]
[index]