Pikantna rzodkiewka

Rzodkiewki kojarzą się z wiosną prawie tak mocno jak kwitnące jabłonki. Okrągłe lub podłużne, czerwone, białe, lub biało-czerwone są ostre lub słodkie w smaku. Soczyste, pełne cennego błonnika i ubogie w kalorie są nieodzowną częścią zdrowej diety, przyczyniają się też do smukłej sylwetki. Rzodkiewka wywodzi się z Chin i była na tych terenach wzmiankowana już 2700 lat p.n.e. Egipcjanie uprawiali ją jeszcze przed powstaniem piramid, a dla starożytnych Greków i Rzymian była prawdziwym przysmakiem. Chińska medycyna uważa rzodkiewkę za jedną z podwalin dobrego zdrowia. To warzywo, spokrewnione z kapustą, na pewno nie zaszkodzi, a może naszemu talerzowi nadać barw, naszą talię wyszczuplić, a nasze zdrowie – polepszyć.

Rzodkiewki są bardzo bogate w cenną witaminę C i błonnik. Witamina C jest niezbędna w organizmie do budowy kolagenu, działa jako przeciwutleniacz i potrzebna jest do prawidłowego działania układu odpornościowego. Błonnik natomiast zapobiega zaparciom, dodatnio wpływa na zdrowie układu pokarmowego i sercowo-naczyniowego, reguluje poziom cukru we krwi i syci, co sprzyja diecie wyszczuplającej. Fitoskładniki zawarte w rzodkiewkach mają działanie pomagające zapobiegać nowotworom, zwłaszcza jelita grubego, nerek, jelit, żołądka i jamy ustnej. Rzodkiewki pomocne są w radzeniu sobie z problemami z drogami oddechowymi, takimi jak astma, kaszel, ból gardła czy bronchit. Potas zawarty w rzodkiewkach pomaga uzyskać i utrzymać optymalne ciśnienie krwi. Rzodkiewka, ponieważ jest naturalnym diuretykiem, pomaga zwalczać infekcje dróg moczowych. Regularne jedzenie rzodkiewek przyczynia się do zdrowia wątroby i pęcherzyka żółciowego.

Jeśli jeszcze nie jesteś przekonany, czy warto jeść rzodkiewkę, pomyśl że w pracy, zamiast po batona możesz sięgnąć po garść chrupiących rzodkiewek – to oznaczałoby koniec kłopotów z nadwagą i zaparciami. A dodatkowo otworzyłbyś się na nowe, świeże, orzeźwiające smaki. Oprócz chrupania świeżej rzodkiewki solo, możesz dodawać ją do sałatek, surówek, możesz doprawiać śmietaną lub (dla dbających o linię) jogurtem. Twoje menu nabierze wigoru i kolorów, Ty będziesz zdrowszy i lżejszy, a Twoje parametry lepsze niż kiedykolwiek. Jedzmy rzodkiewkę na zdrowie!

Pikantna rzodkiewka
Zagłosuj

Dietetyk, mama, kociara, miłośniczka podróży kulinarnych. Doradztwo w zakresie zdrowego odżywiania, to nie tylko mój zawód, ale także pasja, którą chętnie dzielę się z innymi.

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
avatar
wpDiscuz
[data-image-id='gourmet_bg']
[data-image-id='gourmet_bg']
[data-image-id='gourmet_bg']
[data-image-id='gourmet_bg']
[data-image-id='gourmet_bg']
[data-image-id='gourmet_bg']
[data-image-id='gourmet']
[data-image-id='gourmet']
[data-image-id='gourmet']
[data-image-id='gourmet']
[data-image-id='gourmet']
[data-image-id='gourmet']
[data-image-id='gourmet']
[data-image-id='gourmet']
[data-image-id='gourmet']
[data-image-id='gourmet']
[index]
[index]