Magia czarnej jagody i borówki amerykańskiej

Jagody, małe okrągłe owoce, które nasze babki uważały za antidotum prawie na wszystko: przeziębienia, słaby wzrok, dolegliwości trawienne. Jagody nie dość, że smaczne, mają też masę zbawiennych oddziaływań na nasz organizm.
Czarne jagody i amerykańskie borówki to kopalnia przeciwutleniaczy – są jednymi z najbogatszych w przyrodzie źródeł korzystnych dla zdrowia fitoskładników. Działają przeciwzapalnie i zwalczają wolne rodniki, co sprawia, że jedząc jagody obniżamy swoje ryzyko zachorowania na nowotwory. Borówki wzmacniają także nasze serce – obniżają poziom cholesterolu i ciśnienie krwi, zmniejszając groźbę zawału, czy udaru. Mimo, że słodkie i pyszne, jagody zalecane są diabetykom – mają dużą zawartość błonnika i niski indeks glikemiczny, co zapewnia, że wyregulują nam poziom cukru we krwi.
Oprócz przeciwutleniaczy, borówki są bogatym źródłem witaminy K, manganu, błonnika, witaminy C i miedzi. Witamina C zawarta w jagodach nie tylko wyleczy przeziębienie, ale także sprawi, że nasza skóra będzie bardziej jędrna i będziemy wyglądali młodziej. Substancje zawarte w borówkach zadbają o zdrowie naszego układu moczowego, a także zapewnią trwałość i moc kościom. Badania naukowe pokazały niezwykle korzystny wpływ jedzenia jagód na sprawność psychiczną i intelektualną, w tym pamięć, u osób starszych. A po ciężkim treningu jagody pomogą Twoim mięśniom dojść do formy.
Od wieków zaleca się jedzenie jagód i ich przetworów dla zdrowszych, wypoczętych oczu. Tak że jeśli masz kłopoty ze wzrokiem, lub Twój wzrok jest przemęczony, wypróbuj jedzenie borówek. Sezon na jagody przypada na lipiec, ale nawet w środku zimy możemy się rokoszować ich smakiem i korzystać z dobroczynnych właściwości ponieważ mrożenie jagód, jak wykazują badania, nie uszczupla ich wartości odżywczych. W zimie możesz spokojnie bez uszczerbku dla ich działania, sięgnąć po mrożone jagody. A jeśli dbasz o sylwetkę, lub chcesz zrzucić parę kilo, pamiętaj, że jagody przy całym swym bogactwie odżywczym są bardzo niskokaloryczne, słodkie i pyszne, warto więc włączyć je do menu. Jagody można dodawać do, coraz modniejszych obecnie, koktajli mlecznych, do sałatek i surówek, deserów (serniki, lody, naleśniki, itp.) ale np także do musli lub płatków.

Magia czarnej jagody i borówki amerykańskiej
Zagłosuj

Dietetyk, mama, kociara, miłośniczka podróży kulinarnych. Doradztwo w zakresie zdrowego odżywiania, to nie tylko mój zawód, ale także pasja, którą chętnie dzielę się z innymi.

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
avatar
wpDiscuz
[data-image-id='gourmet_bg']
[data-image-id='gourmet_bg']
[data-image-id='gourmet_bg']
[data-image-id='gourmet_bg']
[data-image-id='gourmet_bg']
[data-image-id='gourmet_bg']
[data-image-id='gourmet']
[data-image-id='gourmet']
[data-image-id='gourmet']
[data-image-id='gourmet']
[data-image-id='gourmet']
[data-image-id='gourmet']
[data-image-id='gourmet']
[data-image-id='gourmet']
[data-image-id='gourmet']
[data-image-id='gourmet']
[index]
[index]