w

Jaglanka na śniadanie

jaglanka

Fajna słodka przekąska po treningu, lub idealne, sycące śniadanie na słodko.
Porcje 3-4
Czas przygotowania: około 20 minut

Składniki:

  • Kasza jaglana, około 200 gram
  • masło -łyżeczka
  • mleko-tak z pół szklanki
  • woda, do gotowania kaszy
  • maliny świeże lub mrożone lub inne owoce sezonowe, pół opakowania malin mrożonych lub wedle gustu
  • miód, łyżka
  • ew. wiórki kokosowe do posypania

Przygotowanie:

W garnku z grubym dnem rozpuszczamy masło i wrzucamy kaszę, przesmażamy ją chwilę, a kiedy już ładnie pachnie herbatnikami 🙂 lub wg innych  orzechową nutą, wlewamy wodę, aby przykryła kaszę z małym naddatkiem i gotujemy do miękkości kaszy od czasu do czasu mieszając. Kiedy kasza jest miękka, i wchłonęła wodę (nadmiar możemy odlać) dodajemy mleko i przez minutę lub dwie gotujemy mieszając. Następnie wyłączamy jaglankę i dodajemy miód, i jeśli używamy mrożonych malin to też właśnie teraz aby zdążyły się zagrzać. Kaszę przekładamy do salaterek, posypujemy wiórkami jeśli je lubimy, dekorujemy świeżymi owocami (jeśli je mamy) i wcinamy. Gdy użyjemy jabłek do jaglanki warto też dodać cynamon.

Co myślisz?

Napisane przez Monika

Dietetyk, mama, kociara, miłośniczka podróży kulinarnych. Doradztwo w zakresie zdrowego odżywiania, to nie tylko mój zawód, ale także pasja, którą chętnie dzielę się z innymi.

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Ładowanie…

0

Comments

0 comments

Kasza gryczana z grzybami

Kasza gryczana z grzybami – ultraszybka

kasza jaglana po meksykańsku

Kasza jaglana po meksykańsku